tisdag 23 oktober 2018

Bloggens start!

Hej hej!

Välkommen till vår klass!

VEM?
I klassen finns tre elever. Eleverna kommer från Ghana, Nigeria och Rumänien samt läraren Marina.

VARFÖR startar vi en blogg?

För att:

  • lära sig mera svenska
  • träna på att skriva svenska
  • använda sig av digitala verktyg (smarttelefon, dator, internet, kamera)
VAR?
Vår förberedande klass finns i Finland i en stad som heter Vasa. Staden är tvåspråkig, men vår skola är en svenskspråkig skola. Skolan heter Borgaregatans skola.

2 kommentarer: